2/26/2012

JaLaN-JaLaN CaRi mAkaN

Ditulis oleh nia ain at 06:26
entri ni aku wt sempena aku lapar sgt2 ni...korang taw x mkn choclte bole wt kita ilang stress lebih2 lagi student macam kte2 ni kn....pssss..jgn mkn byk2...t rongak gg...bak kata mak aku time tecik2 dlu la kn...aku pecaya gler r time 2...bdk2 lagi kn....

so..malam ni aku nk share  ngn korang suma n nk bg korang terliur tgk benda alah ni..aku xde la reti sgt bab2 nk msk bagai...tp...sje nk share2 ngn korang tentang benda alah ni ala...resepi bt puding coklat....bkn ape..td kt tempat keje aku la kan ade akak ni ske la msk...jd dengan baik hatinye die bwk puding hasil air tgn die bg kteowg rse...pergh....dua tiga kali aku suap masuk mlut ni..rezeki jgn di tolak...rugi namanyer 2...tak g 2?heee....

ok2.....mari kte pakai apron dlu nk sediakan bahan2 bt puding ni :


  • Bahan-bahan
  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 1 cawan gula
  • 1/2 cawan susu tepung
  • 1/2 sudu teh garam
  • 4 1/4 cawan air
  • 4 sudu besar tepung jagung (guna tepung kastard)
  • 1/2 sudu teh esen vanilla
  • 3 sudu besar butter (letak 2 sudu besar je)
  • 1 paket serbuk agar2 (10-11gm)

Cara-cara
1. Campurkan semua bahan kecuali butter dan kacau selalu hingga mendidih.
2. Masukkan butter, kacau hingga pekat.
3. Angkat dan masukkan kedalam loyang atau acuan yg disukai.
4. psssttt! ni aku tambah cara yer..untuk puding ni n puding2 lain, kalu nak senang keluarkan bila dah beku, basahkan dulu acuan sebelum memasukkan puding..bila dah beku, insyaAllah senang nak keluarkan

ni la hasil nyer....comei kan..terliur....ni aku google jer...

tadaa....senang jer kan...ape lg...salin la resepinyer esk sesudah subuh bole g kedai beli bahannyer.... selamat mencuba....wink2 *-*v

0 Komen:

Post a Comment

 

nama apa (◕‿◕✿) Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting